Sporten

I sporten handler det om at få pulsen op med bevægelse og tempo, i fællesskab med andre børn. Vi laver alt fra boldspil og hoppepude til lege og konkurrencer – både det man kender, og det man ikke nødvendigvis kan gå til i en forening. Børnene bliver introduceret til en masse forskellige aktiviteter og får mulighed for at opdage nye sider af sig selv. Måske finder man ud af, at man faktisk er god til noget, man aldrig har prøvet før – og at det er sjovt at lære noget nyt.

Området fungerer som en øvebane, hvor man kan prøve sig frem uden at skulle præstere. Klubben kan noget andet end foreningsidrætten – her må man gerne eksperimentere og udfordre reglerne. Vi oplever ofte, at børn får smag for en aktivitet i sporten, og efterfølgende melder sig ind i en klub. Så på den måde åbner vi også døre til noget mere.

Vi tilbyder tennis, fodtennis, BMX-cykler og skating. Vi har også badminton, rulleskøjter, fodboldbane indendørs og udendørs. Børnene leger også med spikeball, pickleball, og på hoppepuden kan man lave alt fra gymnastikspring, til stikbold, fangeleg, rullefald, eller bare ligge og hygge til musikken med vennerne. 

Miljøet i sporten er vigtigt. Musik, bevægelse og tydelige voksne er med til at skabe et hyggeligt sted at være, hvor man har lyst til at komme. Og jo mere vi arbejder med relationer og imødekommenhed, jo mere ser vi, at børnene har lyst til at være med.

Relationer er en stor del af det, vi laver. Når vi spiller sammen, opstår fællesskaberne helt naturligt. Konkurrence bruges på en måde, hvor både at vinde og tabe kan være en god oplevelse. Det handler om kampen, ikke kun resultatet.

Vi lægger stor vægt på at skabe et trygt miljø, hvor alle kan være med – uanset niveau. Vi går til børnene med en positiv, optimistisk og rosende tilgang, der fejrer deres succeser – forstået som at det er børnenes indsats og vedholdenhed, der overkommer noget nyt eller en udfordring.  Aktiviteten er en god mulighed for at være sammen med nogen – også nogen man ikke kender i forvejen. Det handler om at flytte sig – ikke om at være bedst. Det skaber en stemning, hvor der er højt til loftet og plads til forskellighed.

Vi ønsker, at børnene tager herfra med godt humør og glæde ved bevægelse, og mod på at prøve nyt. De oplever, at det er okay ikke at kunne alting – og at man kan lære det meste med tid og hjælp. De lærer også at mærke andres grænser, og at man godt kan vinde eller tabe på en måde, hvor alle stadig har haft en god oplevelse.